Програма "BAS Облік в ОСББ та керуючих компаніях" – це прикладне рішення, яке охоплює основні завдання управління та обліку на підприємстві житлово-комунальної сфери будь-якої організаційної форми. Дозволяє організувати єдину інформаційну систему для управління різними аспектами його діяльності.
Програма призначена для ведення тільки управлінського обліку. Для ведення бухгалтерського і податкового обліку рекомендується придбати програму "BAS Бухгалтерія". Для спільного використання з цією програмою в прикладному рішенні реалізований обмін даними на рівні документів.
Швидкий початок роботи
Для швидкого початку роботи з прикладним рішенням призначена спеціальна обробка, яка складається з десяти розділів. Номери підрозділів визначають послідовність роботи з ними: завершивши роботу в першому розділі, слід переходити до другого тощо.
Обробка містить такі розділи:
- параметри обліку;
- інформація про організацію;
- будівлі;
- об'єкти особових рахунків;
- послуги;
- пільги;
- тарифи;
- список фізичних осіб;
- особові рахунки;
- введення початкових залишків.
Особові рахунки
Програма "BAS Облік в ОСББ та керуючих компаніях" забезпечує підтримку будь-яких операцій, пов’язаних з особовими рахунками.
Особовий рахунок в прикладному рішенні - це зведення даних, що містить інформацію, що необхідна для розрахунку вартості ЖКП, які надаються власникам особового рахунку керуючої організацією.
Для кожного особового рахунку встановлюються такі характеристики:
- об'єкт особового рахунку: квартира, частина квартири, офіс, паркінг тощо;
- характеристики об'єкту особового рахунку: загальна, додаткова, житлова, опалювана площа;
- відповідальний власник: особа, на яку оформлений особовий рахунок;
- кількість осіб, що мешкають і зареєстрованих, на території об'єкту особового рахунку;
- список послуг, що надаються керуючою організацією, власникові особового рахунку (і членам його сім'ї);
- спосіб визначення об'єму споживання для кожної послуги: за нормами або за приладами обліку;
- паспортний стіл з уточнюючою інформацією за кожним споживачем послуг, з часткою власності та за ступенем спорідненості;
- прилади обліку для визначення об'ємів споживання послуг;
- уточнювальна інформація для визначення об'ємів споживання послуг з норм;
- тарифи на послуги, що надаються;
- пільги, що надаються відповідальному власникові особового рахунку і членам його сім'ї;
- субсидії, що надаються власникові особового рахунку і членам його сім'ї;
- регіональні субсидії, що надаються власникові особового рахунку і членам його сім'ї.
Прилади обліку
Програма "BAS Облік в ОСББ та керуючих компаніях" забезпечує підтримку наступних операцій, пов’язаних з приладами обліку:
- ведення списку приладів обліку;
- реєстрація технічних характеристик приладів обліку;
- закріплення приладів за особовими рахунками зі вказівкою початкових свідчень;
- відключення приладів обліку;
- щомісячна реєстрація показань приладів обліку;
- реєстрація демонтажу приладів для перевірки;
- реєстрація монтажу приладів після перевірки.
Нарахування та взаєморозрахунки
В цьому розділі проводиться розрахунок і коригування вартості ЖКП, наданих споживачам впродовж місяця, виписка квитанцій на оплату цих послуг, облік отримання грошових коштів за надані послуги і аналіз стану взаєморозрахунків із споживачами послуг, постачальниками і фондами.
У розділі здійснюються такі операції:
- щомісячні нарахування за особовими рахунками;
- перерахунок за особовими рахунками за попередні місяці;
- виконання разових нарахувань за особовими рахунками;
- виконання розподілу додаткових нарахувань;
- нарахування пені за особовими рахунками.
У розділі також можна реєструвати рух грошових коштів:
- надходження безготівкових грошових коштів від відповідальних власників особових рахунків і фондів;
- оплату готівковими грошовими коштами постачальникам;
- надходження готівкових грошових коштів від відповідальних власників особових рахунків.
Запаси
Програма "BAS Облік в ОСББ та керуючих компаніях" автоматизує такі бізнес-процеси із запасами:
- кількісний облік запасів на різних складах підприємства;
- купівля послуг ЖКГ у постачальників;
- купівля інших послуг у постачальників.
Під запасами мається на увазі витратні матеріали, запасні частини і інструменти, які використовуються при усуненні несправностей на технічному обладнанні споживачів послуг і при проведенні планових ремонтів житлових комплексів.
Аварійно-диспетчерська служба
Прикладне рішення "BAS Облік в ОСББ та керуючих компаніях" забезпечує облік взаємодії між споживачами послуг і керуючою організацією:
- проведення планових ремонтів об'єктів житлового і нежитлового фонду;
- усунення аварійних ситуацій на технічному обладнанні споживачів.
Передбачені можливості щодо виконання ремонтних робіт та усуненню несправностей за конкретним особовим рахунком або за будівлею в цілому.
У розділі "Аварійно-диспетчерська служба" виконується:
- реєстрація заявки споживача послуг;
- уточнення потреб заявника;
- визначення фахівців, які виконуватимуть роботи;
- узгодження з фахівцями потреби в запасах, необхідних для виконання робіт;
- визначення наявності потрібних запасів і звернення до служби постачання із заявою про необхідність їх закупівлі;
- постановка завдання виконавцям на виконання робіт;
- реєстрація підтвердження виконавця про виконану роботу і використані запаси;
- реєстрація підтвердження від заявника інформації: про використані матеріали, про час, витрачений фахівцями, а також його оцінка якості виконаних робіт;
- оформлення документів для служби нарахувань і взаєморозрахунків, що відображають вартість виконаних робіт і витрачених матеріалів у відпускних цінах;
- аналіз стану заявок.
Паспортний стіл
Розділ "Паспортний стіл" призначений для створення робочого середовища фахівця, що виконує функції працівника паспортного столу.
Розділ є автономним: інформація, що накопичується в розділі, ніяк не використовується в інших розділах обліку.
У програмі автоматизовані наступні операції:
- ведення списку фізичних осіб, що потребують реєстрації;
- первинна реєстрація відповідального власника особового рахунку. Оформлення і друк облікової форми А1 відповідального власника особового рахунку;
- первинна реєстрація членів сім'ї власника особового рахунку. Друк зміненої облікової форми А1 власника особового рахунку;
- внесення даних про зміни форми А1. Друк зміненої облікової форми А1 власника особового рахунку;
- зняття з реєстрації фізичних осіб. Друк зміненої облікової форми А1 власника особового рахунку.
Голосування споживачів послуг
У прлграмі "BAS Облік в ОСББ та керуючих компаніях" автоматизована підготовка і проведення загальних зборів власників, підрахунок результатів голосувань, зберігання історії зборів і голосувань.
Процес організації зборів голосування складається з наступних етапів:
- визначення правил, при дотриманні яких результати голосування набувають законної сили;
- підготовка до проведення голосування;
- реєстрація факту проведення зборів;
- аналіз результатів голосування.
У системі підготовка до проведення голосування полягає у формуванні списку питань, що виносяться на голосування. Питання, що виноситься на голосування, може бути організаційним і не мати матеріальної вартості. Для кожного питання, окрім найменування, призначається його розширений опис, який може включати будь-яку інформацію, наприклад, термін виконання, склад платників, терміни оплати, вартість тощо.
Результатом підготовки до проведення зборів є:
- друкована форма оголошення, причому з кожного питання, виноситься на голосування, створюється окрема форма. У формі вказується питання, час і місце голосування, склад учасників;
- друкована форма протоколу голосування, в який заноситься інформація про результати поіменного голосування;
- друкована форма іменного бюлетеня для голосування.
Управління взаємодіями
Прикладне рішення "BAS Облік в ОСББ та керуючих компаніях" надає набір функцій для управління взаємодіями.
У розділі "Управління взіємодіями" розміщені основні налаштування для таких інструментів:
- Telegram бот;
- сайт ЖКГ;
- SMS повідомлення.
Налаштування Telegram бота виконується в декілька етапів:
- налаштування зв’язку з "Telegram";
- створення нового користувача;
- управління користувачами Telegram;
- налагодження клавіатур Telegram.
Telegram бот використовується для зв’язку з відповідальними власниками особових рахунків. Відповідальні власники матимуть змогу переглядати інформації по заборгованості, показань приладів обліку та отримувані повідомлень по внесенню оплати по особовим рахункам.
Налаштування та адміністрування
Програма "BAS Облік в ОСББ та керуючих компаніях" надає набір сервісних функцій, пов’язаних з роботою програмного продукту.
У розділі "Налаштування та адміністрування" встановлюються основні налаштування системи. Крім того, в розділі підтримується:
- реєстрація користувачів, призначення їм ролей і прав;
- аналіз роботи користувачів з використанням журналу реєстрації;
- перегляд списку активних користувачів;
- обмін даними;
- повнотекстовий пошук об'єктів;
- видалення помічених об'єктів;
- встановлення дат заборони зміни даних;
- резервне копіювання інформаційної бази;
- оновлення програми;
- відновлення інформаційної бази.
BAS Облік в ОСББ та керуючих компаніях
Функціональні можливості: